• ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ΤΑ ΦΟΡΤΗΓΑ MERCEDES BENZ & MAN

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΤΙΖΕΛ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΖΩΗ… ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ EURO 7

  • Αρχική
  • Νέα
  • ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΤΙΖΕΛ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΖΩΗ… ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ EURO 7
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΝΤΙΖΕΛ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΖΩΗ… ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ EURO 7

Οι κινητήρες πετρελαίου έχουν κατηγορηθεί από κυβερνήσεις, οργανώσεις κ.λπ. για τους ρύπους που εκπέμπουν, γιατί έχουμε πάντα την εικόνα της κάπνας απο τα παλιά πετρελαιοκίνητα οχήματα που βλέπαμε στον δρόμο. Οι σύγχρονοι κινητήρες πετρελαίου είναι πολύ «καθαροί» με την βοήθεια που παρέχουν τα φίλτρα που διαθέτουν και στην προσθήκη του AdBlue. Πάντα όμως οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλότερες από εκείνες των βενζινοκινητήρων, και με την βοήθεια απο το AdBlue που μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου (NOx) σε άζωτο και νερό, χημικά στοιχεία που είναι  αβλαβή για την υγεία και το περιβάλλον, σε ποσοστό έως 85%.

Η γερμανική εταιρία Emitec, θυγατρική της Continental δήλωσε ότι «ο πετρελαιοκινητήρας θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των αναγκών κινητικότητας για το άμεσο μέλλον». Εξελίσσει μια νέα τεχνολογία για τους ντιζελοκινητηρες, που την ονομάζει "Super Clean Electrified Diesel" η με συντομογραφία (SCED). Βασικός στόχος είναι η μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατά 60%, χωρίς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου, και το κόστος παραγωγής να παραμείνει μέσα σε λογικά πλαίσια. Το SCED θα βοηθήσει στους ντίζελ να είναι σύμφωνοι με τις προδιαγραφές Euro 7, οι οποίες πιθανώς θα τεθούν σε ισχύ στα τέλη του 2022.

Μία από τις πιο σημαντικές τεχνολογίες του SCED είναι τα νέα πιεζοηλεκτρικά μπεκ της Continental, που λειτουργούν σε συνεργασία με το χρονισμό βαλβίδων με υψηλή μεταβλητότητα. Αυτά τα μπεκ λειτουργούν με πίεση 2.500 bar και εκτελούν αρκετούς ψεκασμούς σε γρήγορη διαδοχή κατά τη διάρκεια ενός κύκλου έγχυσης καυσίμου , με πολύ μεγάλη ακρίβεια χρονισμό και δόση καυσίμου. Αυτό σίγουρα δεν είναι κάτι καινούργιο, όμως το νέο αυτό σύστημα το κάνει με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι τα μπεκ μετά τη φάση καύσης, ψεκάζουν μόνο τη μικρότερη δυνατή δόση επιπλέον καυσίμου, η οποία καίγεται στον καταλύτη SCR. Παράλληλα, αυτό το σύστημα βοηθά στο να ζεσταθεί πιο γρήγορα ο καταλύτης.

Το δεύτερο βασικό τμήμα που συνεργάζεται το SCED, είναι η ήπια υβριδική τεχνολογία με το ηλεκτρικό σύστημα 48V. Η ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V βοηθά στην πρόσθετη μείωση των εκπομπών NOx, αφού θερμαίνει το σύστημα EMICAT. Πρόκειται για ένα θερμικό στοιχείο του SCR, που χρησιμεύει για την ταχύτερη θέρμανση του SCR στη θερμοκρασία λειτουργίας. Το EMICAT δεν καταναλώνει επιπλέον καύσιμο αφού η ηλεκτρική ενέργεια που το θερμαίνει προέρχεται ουσιαστικά από την πέδηση, ενώ λειτουργεί εντελώς ανεξάρτητα από τον κινητήρα.

Μία άλλη καινοτομία είναι η «συνδεδεμένη διαχείριση ενέργειας», cEM. Βοηθά στο να επιλέγει πότε είναι καλύτερα το αυτοκίνητο να φρενάρει με τον κινητήρα, πότε θα πρέπει να γίνεται η ανάκτηση ενέργειας φρεναρίσματος κ.λπ. Το cEM λαμβάνει δεδομένα από το GPS, ακόμα και από τους φωτεινούς σηματοδότες, σχετικά με πότε είναι κόκκινο ή πράσινο το επόμενο φανάρι, ακόμα και αν ο οδηγός δεν το έχει ακόμα δει.

Συνολικά οι τεχνολογίες του συστήματος SCED θα μειώσουν κατά 60% τις εκπομπές NOx και την κατανάλωση καυσίμου κατά 4%. Ταυτόχρονα θα συμβάλλει και στη μείωση των εκπομπών CO2, που σημαίνει ότι θα βοηθήσει τους κατασκευαστές να φτάσουν ή να πέσουν κάτω από το όριο των 95 γρ./χλμ. CO2 και κατ’ επέκταση στη μείωση του προστίμου των 95 ευρώ που καταβάλλονται για κάθε γραμμάριο άνω του ορίου.